Regels zijn regels: slechts één persoon in de Giro mag het roze dragen. En dus moest EF Education-Nippo ook dit jaar zijn roze shirts in de kast laten liggen. Een probleem hoeft dat niet te zijn trouwens, blijkt wederom. Zeker niet wanneer je kledingsponsor Rapha heet.
Het Engelse merk Rapha maakt van de nood graag een deugd. En een metamorfose is ze wel toevertrouwd. Want als de teamkleur roze uit den boze is, dan pak je gewoon uit met een alternatief dat nog opvallender is. Net zoals het afgelopen jaar, toen de Engelsen zelfs de samenwerking zochten met skateboardmerk Palace.
Het resultaat daarvan kán je nog niet vergeten zijn. De eenden-outfit was namelijk zo uitgesproken, dat er net zoveel fans waren als haters. Missie geslaagd dus, want aan exposure geen gebrek.
Die outfit van het afgelopen jaar leverde het team zelfs een boete op, wegens het niet voldoen aan de regels. Maar ergens was dat uiteraard een compliment, wanneer je de boel eens flink wilt opschudden.
Dit jaar gooit Rapha het over een andere boeg, met een iets minder extreme outfit. Maar een blikvanger is het zeker. Alleen al vanwege het feit dat zo’n beetje iedere kleur er aan te pas komt.
De kleuren van deze nieuwe outfit zijn daarbij niet zomaar gekozen. Het ontwerp is namelijk een compilatie van nationale vlaggen, wat op zijn beurt weer symboliseert dat het wielrennen mensen uit de hele wereld samenbrengt.
EF Education-Nippo zelf was zichtbaar in zijn nopjes met de nieuwe tenues, tijdens de teampresentatie. Bovendien had het team meteen weer alle ogen op zich gericht. Het shirt gaat zelfs al door het leven als ‘het testbeeld’.
Natuurlijk is het caleidoscopische ontwerp van het shirt doorvertaald in de volledige kit, en zelfs op de fietsen.
Mocht je zelf ook interesse hebben in de outfit, dan moet je nog wel even geduld hebben. Aan het einde van deze Giro vind je de kleding namelijk pas terug in de webshop van Rapha. Als een limited edition uiteraard, dus wees er snel bij.
Foto’s: Rapha