The Run Up: een nieuwe serie over de Women’s WorldTour

Vanaf dit seizoen kun je de Women’s WorldTour beter volgen dan ooit te voren. Drie teams hebben namelijk het initiatief genomen om een serie te starten op YouTube, genaamd The Run Up. 

CANYON//SRAM, SD Worx en Trek-Segafredo gunnen je vanaf komend weekend een bijzondere blik achter de schermen, in de aanloop naar een aantal belangrijke wedstrijden. Luik-Bastenaken-Luik is de eerste in deze serie. En later dit jaar zie je onder andere ook hoe de teams zich voorbereiden op Parijs-Roubaix.  

Een heel mooi initiatief natuurlijk, want de media-aandacht voor de Women’s WorldTour is nog lang niet op het niveau waar het zou moeten zijn. Meer aandacht betekent bovendien meer fans, en dat is precies waar de deelnemende ploegen op hopen.

Dat er veel animo is voor het vrouwenwielrennen bleek maar weer eens afgelopen zondag, tijdens de Amstel Gold Race. De wedstrijd voor de vrouwen trok bij de NOS gemiddeld zelfs meer kijkers dan bij de mannen.

Dit seizoen zijn er vier afleveringen gepland van The Run Up, en dat aantal breidt zich hopelijk uit wanneer de serie succesvol is. Ook zijn er al plannen om je kennis te laten maken met meer teams uit de Women’s WorldTour.

Dat er in de sport veel animo is voor een behind-the-scenes-serie is inmiddels wel bewezen. Denk maar aan het succes van The Last Dance, Drive to Survive, en de Movistar serie op Netflix. Het is de uitgelezen kans om alle hoofdrolspelers te leren kennen, waardoor een sport nog meer gaat leven.

De voice-over bij de beelden is van journalist José Been, ondermeer bekend van Eurosport. De eerste aflevering verschijnt zaterdag, uiteraard op het YouTubekanaal van The Run Up.

Foto: Getty Images / Team SD Worx